Izdvajanje, prodaja i dezinvestiranje
Kako da maksimizirate stvaranje vrednosti iz vašeg programa dezinvestiranja
Carve-out u automobilskoj industriji
Kako bi odgovorili na izazove koje postavljaju novi poslovni modeli i nove tehnologije, donosioci odluka u automobilskoj industriji sve više traže dalekosežne inicijative preusmeravanja ili restrukturiranja, poput izdvajanja (carve-out) pojedinih poslovnih jedinica ili poslovnih segmenata.
Ciljano izdvajanje poslovne jedinice ili korporativnog entiteta često se vidi kao prilika za dotični subjekt da se u potpunosti transformiše i osigura dugoročni uspeh. No, ukoliko se žele ostvariti takvi ciljevi, samim procesom se mora pažljivo i efektivno upravljati.
Šta je carve-out?
Carve-out je proces izdvajanja, podele ili prodaje određene poslovne jedinice, filijale ili poslovnog segmenta od postojeće celine. Razlika od uobičajene prodaje ili dezinvestiranja leži u činjenici da subjekat koji se „izdvaja“ nije nezavisan, već je u potpunosti ili delimično integrisan pre samog restrukturiranja.
Dva glavna motiva carve-out-a su:
Nakon što se to postigne, novoosnovani subjekat nudi brojne strateške mogućnosti, od IPO-a do prodaje drugim kompanijama u automobilskoj industriji ili investitorima poput private equity fondova.
Za matičnu organizaciju ovaj potez pruža zanimljive mogućnosti za razvoj, posebno kroz povećanu kontrolu i nove mogućnosti za investiranje ili akviziciju. Prednosti se ogledaju i u dodatnim mogućnostima poreske optimizacije ili smanjenja troškova. Novoosnovanom preduzeću carve-out pruža dalje mogućnosti kapitalizacije i omogućavaju matičnom subjektu da ubrza strateško preusmeravanje svojih osnovnih delatnosti.
Kako bi se uspešno sproveo kompleksni proces izdvajanja, potrebno je definisati jasan okvir i osnovne smernice za transformaciju koje zahtievaju pažljivu pripremu. Tri ključne faze pripreme su:
Svaka od navedenih faza je vrlo kompleksna i zahteva detaljna razmatranja. Ako se implementira na pravi način, carve-out može biti atraktivna opcija za generisanje dugoročne dodatne vrednosti. Međutim, ukoliko se ne izvrši kvalitetno, ostvarenje bilo kakva dodatne vrednosti postaje upitno, ili će ona u najboljem slučaju biti samo kratkoročna.
Ovaj članak je deo niza kratkih članaka o uspešnom rešavanju problema. Ostali članci su:
Ova veb lokacija koristi kolačiće.
Neki od ovih kolačića su neophodni, dok nam drugi pomažu da analiziramo naš promet, bolje oglašavamo i pružamo prilagođena iskustva za vas.
Za više informacija o kolačićima koje koristimo pogledajte našu Politiku privatnosti.
Ova veb lokacija ne može pravilno funkcionisati bez ovih kolačića.
Analitički kolačići pomažu nam da poboljšamo našu veb lokaciju prikupljanjem informacija o njenoj upotrebi.